Studievejledningen på Syddjurs Gymnasium

Gymnasiet er en station i dit uddannelsesforløb. Derfor er det vigtigt, at du holder dig grundigt orienteret om, hvordan valgene i gymnasiet påvirker dine muligheder fremover, og hvilke muligheder du har.

Studievejledernes opgave er at give kollektiv vejledning og gennemføre individuelle samtaler om studiemæssige, økonomiske, sociale og personlige udfordringer. Samtalerne foregår i fortrolighed.

Vejledningen er opdelt, så den del af vejledningen, der handler om at gennemføre gymnasiet, varetages af vores egne studievejledere, Sten Andersen & Gitte Bjørn. Du kan se studievejledernes træffetider i kalenderen på LUDUS Web.

Studievalg Danmark

Den del af studievejledningen, som handler om dit videre uddannelsesforløb varetages af Studievalg Danmark, Center Østjylland.

Måske er du i tvivl om hvilken uddannelse, du kunne tænke dig efter gymnasiet? Eller måske skal du have svar på et konkret spørgsmål om uddannelse? Så kan du snakke med Studievalg, som kan hjælpe med at finde vejen til en relevant uddannelse for dig. Du kan bruge Studievalg, hvis du har behov for viden om uddannelser og jobmuligheder, eller hvis du er i tvivl og gerne vil have inspiration til at finde yderligere informationer omkring forskellige uddannelser.

Sofie Skatka Kirkensgaard har vejledning på Syddjurs Gymnasium ca. en gang om måneden, og på www.studievalg.dk/book, kan du kan se, hvornår hun er på skolen, og du kan booke en tid til en vejledningssamtale. Sofie træffes på sski@studievalg.dk og på 33 33 20 32.

Desuden har Studievalg Østjylland, hver tirsdag og torsdag, åben vejledning på Dokk1, Hack Kampmanns Pl. 2, 8000 Aarhus. Du kan se hvornår og booke tid på samme link. www.studievalg.dk/book – også når du ikke længere går på gymnasiet.

Studievalg Danmark er en del af Uddannelses – og Forskningsministeriet. Vi giver professionel, gratis og uafhængig vejledning.

Hent flere