.

Drømmer du om at kunne tage din hest med på Gymnasium og dele din interesse med andre? Om at blive klogere og udvikle dig sammen med din hest? Ønsker du at udvikle dig inden for ridesporten, samtidig med at du tager en gymnasial ungdomsuddannelse?

Syddjurs Gymnasium og Stald Birkegaarden har indgået et samarbejde, som gør det muligt, at du kan tage din islænder med, mens du går på gymnasiet.

Du går i skole her på Syddjurs Gymnasium. Her kan du bo på skolens kostafdeling sammen med ca. 70 andre kostelever. Hvis du bor i lokalområdet, kan du selvfølgelig også bo hjemme. Du tilbydes en skolegang, hvor du indgår helt på lige fod med de øvrige elever og hvor du kan passe din interesse – og din hest – i fritiden.

Din hest er opstaldet på Stald Birkegaarden, og her vil du modtage regelmæssig undervisning, herunder teori og praksis med hest. Undervisningen vil blive tilpasset hver enkelt ekvipage i forhold til ambitioner og niveau. Ønsker du at være opstalder på Birkegaarden, mens du går på Syddjurs Gymnasium, uden at forpligte dig til en hestelinje, er det bestemt også en mulighed.

Om du er skovtursrytter, stævnerytter eller begge dele er ikke afgørende. Der er plads til enhver, der ønsker at udvikle sig sammen med sin hest – uanset ambitioner og niveau.

Der er 8 kilometer imellem gymnasiet og Birkegaarden, og der er gode busforbindelser.

Læs mere om Stald Birkegaarden og om hestecollege her.